7 tips om de renovatie van je apotheek extra in de kijker te zetten in 2022

Informeer klanten over de verbouwingen

Wanneer je beslist om je apotheek te renoveren is het belangrijk dat je je klanten betrekt in dit proces. Daarom dien je in eerste instantie de klanten op de hoogte te brengen van de renovatie. Praktische elementen zoals een eventuele sluiting of aangepaste openingsuren zijn belangrijke zaken. Deze deel je het best op voorhand met de klant. Daarnaast kan je ook al een tipje van de sluier lichten. Doormiddel van een visual of het architectonisch plan kan je laten zien hoe de apotheek er zal uit zien. Indien je door de renovatiewerken tijdelijk vanuit een pop-up apotheek werkt, is dit belangrijk om te laten weten aan de klant. Zeker als deze zich op een andere locatie bevindt.

 

Contacteer de buurt om te zeggen dat apotheek een upgrade zal krijgen

Renovatiewerken kunnen soms bij de omwonenden voor ongemakken zorgen. Denk hierbij aan geluidsoverlast, verkeersomleiding,… Het is aangeraden om voor de start van de renovatie de buurtbewoners op de hoogte te brengen. De apotheek kan zo meegeven welke werken op welk moment juist zullen plaatsvinden. Op deze manier kan de buurt zich ook voorbereiden op eventuele ongemakkelijkheden. Behoud zeker ook het contact tijdens de renovatiewerken en wees altijd beschikbaar voor eventuele vragen.

 

Neem je klant mee doorheen het proces van de renovatie of verbouwing

Om de betrokkenheid van de klanten te vergroten kan je ze up-to-date houden over het verbouwingsproces. Dit kan aan de hand van foto’s en video’s waarin je de verschillende tussenstappen toont. Hierbij kan je bepaalde delen van de apotheek uitlichten aan de hand van voor en na visuals. Op deze manier krijgen de klanten langzaam aan een beeld van hoe de apotheek er uiteindelijk zal uitzien. Tijdens het proces kan je ook in interactie gaan met de klant. Je kan de klant om feedback vragen over hoe de renovatie vorm krijgt. Een mogelijkheid om dit te doen is via je verschillende sociale media kanalen polls plaatsen.

 

Toon het eindresultaat van de vernieuwde apotheek

Na een succesvolle renovatie is het soms voor klanten moeilijk om zich in te beelden hoe de apotheek er voor de renovatie uit zag. Dankzij voor en na foto’s kunnen klanten duidelijk zien wat er juist allemaal is veranderd in de apotheek. Een andere manier om het eindresultaat te tonen is aan de hand van een digitale rondleiding. Een korte video neemt de klant mee in het nieuwe interieur waarbij je inzoomt op bepaalde details in de apotheek.

 

Nodig de klant uit

De renovatie van je apotheek is ook een mooie gelegenheid om mensen uit te nodigen in de apotheek. Je kan bijvoorbeeld een feestelijke opening organiseren waarbij elke klant een goodiebag krijgt. Dit soort acties kunnen ook op een langere termijn lopen. Geef bijvoorbeeld gedurende een periode na de renovatie elke klant een sample van een bepaald product cadeau. Vraag desnoods eens na bij je leverancier of ze hierin kunnen helpen. Eureka Pharma geeft bijvoorbeeld vaak samples.

 

Blik terug op de renovatieperiode

Na afloop van de renovatiewerken kan je aan de hand van een timelaps een overzicht geven van hoe de renovatie is verlopen. De eerste stap is om wekelijks een foto of video te maken van de vooruitgang. Vervolgens kan je deze op het einde allemaal achter elkaar plaatsen. Hierdoor krijg je een mooi visueel overzicht.

 

Bedank de klant en andere betrokken partijen

Een renovatie kans soms een hele tijd duren. Hierdoor wordt het geduld van de klanten en/of buurtbewoners vaak op de proef gesteld. Daarom is het belangrijk dat je de klanten na afloop bedankt voor hun geduld en hun positieve reacties. Daarnaast dien je zeker ook alle andere betrokken partijen te vermelden. Denk hierbij aan de firma die de renovatie uitvoerde en de buurtbewoners. Vergeet ze ook zeker niet te taggen want dit zorgt voor extra bereik.

Ik wil klant worden